Zdjęcie: W ramach projektu na potrzeby nauki zdalnej ponad setka dzieci otrzymała nowe laptopy wraz oprogramowaniem.
W ramach projektu na potrzeby nauki zdalnej ponad setka dzieci otrzymała nowe laptopy wraz z oprogramowaniem. //fot.: archiwum MOPS

Projekt realizowany był w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014 – 2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach projektu objęto wsparciem placówki opiekuńczo – wychowawcze, placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego oraz rodziny zastępcze i rodzinne domy dziecka z terenu Gdyni. Zakupiono laptopy dostosowane do nauki zdalnej dla 104 dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej, oprogramowanie dla 9 dzieci z niepełnosprawnościami oraz środki ochrony indywidualnej.

Zdjęcie: Laptopy dla dzieci otrzymali m.in. prowadzący rodzinne domy dziecka Agata i Michał Jasiccy (lewy górny róg), Małgorzata i Eugeniusz Modzelewscy (prawy górny róg) oraz
Laptopy dla dzieci otrzymali m.in. prowadzący rodzinne domy dziecka: Agata i Michał Jasiccy (lewy górny róg), Małgorzata i Eugeniusz Modzelewscy (prawy górny róg) oraz prowadzący zawodowe rodziny zastępcze: Iwona i Wojciech Lemke (lewy dolny róg) i Anna Konicka-Ceklarz (prawy dolny róg). //fot.: archiwum MOPS

– Otrzymane laptopy okazały się dla nas bardzo potrzebnym sprzętem, szczególnie w takim czasie jak teraz, kiedy nauka prowadzona jest online. Dzieci mogą, każde na swoim laptopie, uczestniczyć w codziennych zajęciach szkolnych, a w czasie wolnym rozwijać swoje pasje i zainteresowania – podkreślił Wojciech Lemke, który wraz z żoną stanowi zawodową rodzinę zastępczą dla trójki dzieci.

Jednym z gdyńskich rodzinnych domów dziecka, które zostały objęte projektem, jest dom prowadzony przez Beatę Potocką, opiekującą się dziećmi z niepełnosprawnościami. Dzieci oprócz laptopów, otrzymały również specjalistyczne oprogramowanie do zajęć w domu.

 – Uzyskane wsparcie było dla nas niezwykle ważne w kontekście trwającej pandemii – zauważyła Beata Potocka. – Obecna sytuacja i ograniczenie kontaktów osobistych, powodują, że współpraca ze specjalistami również odbywa się w ograniczonym zakresie, a to odbiega znacznie od wcześniejszej rutyny. Te braki musieliśmy jakoś dzieciom rekompensować, aby sytuacja pandemiczna i obowiązujące zakazy nie wpłynęła negatywne na ich rozwój. Przez cały czas programy komputerowe wspierające rozwój mowy są dla nas bardzo przydatnym narzędziem, które wykorzystujemy na co dzień  –  przybliżają dzieciom świat słów, co jest dla nich bezcenne.

Zdjęcie: Nikola (z lewej) i Beata Potocka (z prawej) z rodzinnego domu dziecka otrzymały oprogramowanie dla dzieci z niepełnosprawnościami do prowadzenia zajęć w domu.
Nikola (z lewej) i Beata Potocka (z prawej) z rodzinnego domu dziecka otrzymały oprogramowanie dla dzieci z niepełnosprawnościami do prowadzenia zajęć w domu. //fot.: archiwum MOPS

– Zdawaliśmy sobie sprawę, że szybko narastające skutki pandemii, w tym nowe obowiązki dzieci związane z wprowadzeniem nauczania zdalnego, mogły stanowić barierę nie do pokonania dla większości rodzin z obszaru pieczy zastępczej. Dlatego bardzo zależało nam na sprawnym pozyskaniu dodatkowych środków i możliwie jak najszybszym przekazaniu potrzebnego sprzętu. Cieszymy się, że dzięki projektowi udało się w tym trudnym okresie usprawnić dzieciom naukę – podsumował Franciszek Bronk, z-ca dyrektora MOPS w Gdyni.

Zdjęcie: Piotr Wróblewski, dyrektor „Domów dla Dzieci” Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej z przekazanymi laptopami.
Piotr Wróblewski, dyrektor „Domów dla Dzieci” Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej z przekazanymi laptopami.// fot.: archiwum MOPS

Więcej informacji o projekcie

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close