Informator online dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, rosyjskiej i angielskiej. Z niego nowi mieszkańcy dowiedzą się, gdzie załatwić najpotrzebniejsze sprawy, jak działa komunikacja miejska, jak szukać pracy w Gdyni czy jak zapisać dziecko do przedszkola.
Informator w wersji polskiej: https://przystan.gdynia.pl/wp-content/uploads/2021/11/Informator-dla-nowych-mieszkancow_PL.pdf
Informator w wersji rosyjskiej: https://przystan.gdynia.pl/wp-content/uploads/2021/11/Informator-dla-nowych-mieszkancow_RU.pdf
Informator w wersji angielskiej: https://przystan.gdynia.pl/wp-content/uploads/2021/11/Informator-dla-nowych-mieszkancow_EN.pdf
Oprócz możliwości skorzystania z informatora w wersji elektronicznej nadal dostępne są także wersje drukowane. Blisko tysiąc sztuk informatora, po trzysta w każdej wersji językowej, zostało rozdystrybuowanych w różnych miejscach Gdyni. Egzemplarze trafiły do: Urzędu Miasta (Punkt Obsługi Mieszkańca), Przystani (Przystań Lipowa 15, Przystań Opata Hackiego 33, Przystań Śmidowicza 49), Powiatowego Urzędu Pracy, do Punktu Informacji dla Cudzoziemców oraz do Muzeum Emigracji.
Informator został przygotowany przez zespół UrbanLab Gdynia.
Przypominamy, że osoby, które przyjechały do Gdyni zza granicy mogą też uzyskać pomoc w Punkcie Informacji dla Cudzoziemców, prowadzonym przez MOPS: https://mopsgdynia.pl/wsparcie/wsparcie-dla-cudzoziemcow/