Aby usprawnić proces obsługi, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej zdecydowało się wprowadzić całkowitą elektronizację procesu składania wniosków o to świadczenie, wyłączając papierowy obieg dokumentów. Co oznacza, że po 300 zł na wyprawkę szkolną można się zgłosić jedynie, wypełniając formularz przez internet.
Wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS wyłącznie drogą elektroniczną, a jego wypłata będzie odbywać się tylko w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
W związku z tym, rodziny zastępcze oraz prowadzący rodzinne domy dziecka wnioski o ustalenie prawa do świadczenia z programu „Dobry start” z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego 2021/2022 powinni składać od 1 lipca 2021 r. do 30 listopada 2021 r. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak dotychczas w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Gdyni.
Wnioski można składać za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
Osoby, które chciałyby skorzystać ze wsparcia w złożeniu wniosku online, otrzymają pomoc od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Więcej informacji odnośnie programu „Dobry start” można znaleźć na stronach internetowych:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/zus-jest-gotowy-do-obslugi-programu-dobry-start/4076850