Aby usprawnić proces obsługi, Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej zdecydowało się wprowadzić całkowitą elektronizację procesu składania wniosków o to świadczenie, wyłączając papierowy obieg dokumentów. Co oznacza, że po 300 zł na wyprawkę szkolną można się zgłosić jedynie, wypełniając formularz przez internet.

Wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS wyłącznie drogą elektroniczną, a jego wypłata będzie odbywać się tylko w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

W związku z tym, rodziny zastępcze oraz prowadzący rodzinne domy dziecka wnioski o ustalenie prawa do świadczenia z programu „Dobry start” z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego 2021/2022 powinni składać od 1 lipca 2021 r. do 30 listopada 2021 r. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak dotychczas w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Gdyni.

Zdjęcie: Program „Dobry start” to jednorazowe wsparcie na wyprawkę dla uczniów na nowy rok szkolny.
Program „Dobry start” to jednorazowe wsparcie na wyprawkę dla uczniów na nowy rok szkolny.

Wnioski można składać za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.

Osoby, które chciałyby skorzystać ze wsparcia w złożeniu wniosku online, otrzymają pomoc od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Więcej informacji odnośnie programu „Dobry start” można znaleźć na stronach internetowych:

https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/zus-jest-gotowy-do-obslugi-programu-dobry-start/4076850

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.

Close